U vreme odmora za sav potreban prtljag osim gepeka, dobro će poslužiti i sve popularniji krovni koferi. Prtljag dobro raspodelite, jer svaka dodatna težina povećava potrošnju goriva i otpor vazduha. Tako, na primer, vožnja sa 100 kilograma nepotrebnog tereta na automobilu dovodi do smanjenja efikasnosti goriva za oko šest odsto. Kada se višak prtljaga stavlja na krov, najbitnije je ne opteretiti ga. Automobil može da se optereti samo onoliko koliko je predviđeno deklaracijom proizvođača vozila. Posebnu pažnju obratite kako i koliko ćete opteretiti krov vozila. Naime, ako na primer previše opteretite krov, pri nailasku na rupu na putu može doći do pucanja osovine ili može da strada krov. Čak i pri opterećenju krova koje je dozvoljeno deklaracijom treba voziti opreznije i sporije. Iako moderni automobili poseduju određena aerodinamička svojstva, nosač prtljaga na krovu takvog automobila može da poveća potrošnju goriva čak za 20 odsto.
U vreme odmora za sav potreban prtljag osim gepeka, dobro će poslužiti i sve popularniji krovni koferi. Prtljag dobro raspodelite, jer svaka dodatna težina povećava potrošnju goriva i otpor vazduha.
Tako, na primer, vožnja sa 100 kilograma nepotrebnog tereta na automobilu dovodi do smanjenja efikasnosti goriva za oko šest odsto.
Kada se višak prtljaga stavlja na krov, najbitnije je ne opteretiti ga. Kako kažu za „Blic nedelje“ u AMSS, automobil može da se optereti samo onoliko koliko je predviđeno deklaracijom proizvođača vozila.
– Posebnu pažnju obratite kako i koliko ćete opteretiti krov vozila. Naime, ako na primer previše opteretite krov, pri nailasku na rupu na putu može doći do pucanja osovine ili može da strada krov. Čak i pri opterećenju krova koje je dozvoljeno deklaracijom treba voziti opreznije i sporije – kažu u AMSS, i dodaju da, iako moderni automobili poseduju određena aerodinamička svojstva, nosač prtljaga na krovu takvog automobila može da poveća potrošnju goriva čak za 20 odsto.
Međutim, Bojan Medojević iz kompanije „Thule“ kaže da je potrošnja goriva pri korišćenju krovnih kofera veća ali neznatno.
– U kofere u svakom slučaju ne treba stavljati preteške stvari, jer će se tada automobil naginjati na jednu stranu. Ali ako spakujete samo garderobu, to se neće mnogo odraziti na potrošnju goriva – kaže Medojević.
Cene ovih kofera na našem tržištu kreću se od 90 do 1.150 evra. Za njihovo montiranje nije neophodno ići kod majstora, već to može sam vozač da uradi. Sada već i na našem tržištu postoji veliki broj različitih proizvođača, a na vama je da se odlučite za jeftiniji ili skuplji. Razlikuju se po nosivosti, veličini, kao i materijalima od kojih su napravljeni.
Težina kofera kreće se od 50 do 75 kilograma. To podrazumeva težinu koja može da se postavi samo na nosače, ne računajući krovne kutije u kojima se može poneti dodatni teret od 330 do 620 litara.
Naravno, za montiranje ovih kofera potrebni su i krovni nosači, čije se cene kreću već od sto evra, pa naviše. Mogu biti čelični ili aluminijumski. I njih vozač sam može da postavi, tako da nije neophodno ići kod majstora za to.
Kad već krenete na put, nije na odmet u pauzama proveriti da li je na krovu sve pričvršćeno. Takođe, osigurajte sve stvari u koferu da tokom vožnje one ne bi klizale u njemu.
Ukoliko na krovu, odnosno nosačima prevozite bicikle, povedite računa o dodatnoj visini automobila, pa i manjoj stabilnosti.
Posle odmora, kada vam nosači i krovni kofer više ne trebaju, skinite ih sa automobila.